Fredagsmys

Idag ska jag och P göra något som vi inte har gjort på väldigt länge. Dels för att vi tidigare inte kunnat och dels för att barnen alltid är hemma...

NEJ! Det är inte som ni tror...

Vi ska titta på film på vår nya TV och vår nya DVD. Det gick inte i slutet av den förra TV:n. Samt att det är VI som väljer film :)

Eller egentligen är det P som valt film... han ringde hem och frågade:

-Vilken film ska jag hyra? frågar P.

-Jag vill inte se krig eller liknande, svarar jag. Jag vill se något romantiskt och roligt.

-Jag vill se Twilight, kommer jag på.

-Nej, den vill jag inte se, säger P. Jag gillar inte vampyrer!

-Överraska mig, kläcker jag ur mig. Vilket kan innebära att vi tittar på varsin TV under kvällen eller att jag som vanligt sitter med laptopen i knät och tittar med ett halvt öga... ointresserat.


Detta blev det:

bilfilm - till sig själv











Twilight - till mig











romantik - för båda


Alla är vi nöjda och glada!


Inte nog med det! Jag har fått denna bukett med rosor idag. 39 (!) Jag är nöjd igen!



Undrar vad det blir i morgon när det är födelsedag? Kan knappt bärga mig...

Nej, nu ska vi snart äta hemmagjord julskinka, mums...
(det har vi inte heller gjort på länge. Ett helt år sedan sist)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0